Τάσος Γρηγοριάδης ο απόφοιτος που είναι πίσω από τα επιτραπέζια παιχνίδια !
Στην τσέπη του έχει πάντοτε ένα σημειωματάριο, για να μην του διαφεύγει κανένα ερέθισμα της καθημερινότητας. Ο 28χρονος Χρήστος Δαρσακλής δεν εμπνέεται μυθιστορήματα, αλλά επιτραπέζια παιχνίδια. «Ως παιδί έπαιζα με ζήλο και άρχισα να ξαναπαίζω ως γονιός», θυμάται ο 28χρονος στρατιωτικός, που έλαβε πρώτη φορά μέρος στον διαγωνισμό «epitrapezio» το 2015. Η τυχερή του, ωστόσο, χρονιά ήταν η επόμενη: το ευφάνταστο When I dream έλαβε το 1ο βραβείο κοινού και το 3ο της κριτικής επιτροπής. «Με ενδιέφεραν πάντοτε τα όνειρα, μια εποχή μάλιστα τα κατέγραφα συστηματικά», ομολογεί ο ίδιος, που αξιοποίησε τον απέραντο πλούτο του… υποσυνειδήτου μας. Οι κριτές σε διαγωνισμό στη Βοστώνη το κατέταξαν ως ένα από τα 10 πιο καινοτόμα παιχνίδια της εποχής μας. «Ο ένας παίκτης με κλειστά μάτια ονειρεύεται και οι άλλοι γίνονται η καλή νεράιδα, το κακό πνεύμα και άλλες δυνάμεις». Αρχικά, ο 28χρονος έκλεισε συμφωνία με την ελληνική εταιρεία drawlab, η οποία εξέδωσε στα αγγλικά 300 αντίτυπα και μετέβη στην εμπορική έκθεση στο Εssen, όπου κέρδισε εντυπώσεις. Ετσι, το παιχνίδι το αγόρασε η γαλλική Repos Production, που ετοιμάζεται να το κυκλοφορήσει στη Γαλλία τον Οκτώβριο, ενώ σταδιακά θα μεταφραστεί σε περίπου άλλες οκτώ γλώσσες. Στην Ελλάδα το αναμένουμε στις γιορτές. Ο άοκνος σχεδιαστής παρουσίασε φέτος την «Αλίκη στη χώρα των λέξεων», ενώ για του χρόνου ετοιμάζει ένα παιχνίδι για τη μετάδοση των σπόρων, «που απαιτεί πολύ διάβασμα βοτανολογίας».
Στη Ρωσία, οι παίκτες στύβουν το μυαλό τους ώστε να βάλουν τον δικό τους κλέφτη πρώτο στην τράπεζα. Αγνοούν, όμως, ότι ο ιθύνων νους της διάρρηξης είναι… ελληνικός. «Οι ιδέες μού έρχονται όσο περπατώ», ομολογεί ο 35χρονος Κωστής Παττακός, που καθώς μένει κέντρο, περπατάει… πολύ. «Πριν αποφοιτήσω από τη Φιλοσοφική, είχα εμπνευστεί ένα άλλο επιτραπέζιο: τον πτυχιούχο», θυμάται. «Το σενάριο, που εκτυλισσόταν μεταξύ αμφιθεάτρου και κυλικείου, ήταν απλό: όλοι ήθελαν να πάρουν πτυχίο, αλλά οι αστάθμητοι παράγοντες ήταν πολλοί». Μπορεί να είχες μια χρονιά έμπνευσης, αλλά μετά κάποιος σε εμπόδιζε να διαβάσεις με ανούσιες συζητήσεις και έτσι έχανες ένα ακόμα εξάμηνο. Ο Κωστής τελειοποίησε το σενάριο στον στρατό και το παρουσίασε με επιτυχία το 2014, αλλά τελικά δεν το κυκλοφόρησε. Απέκτησε, όμως, εμπειρία και οι Διαρρήκτες του «υιοθετήθηκαν» το 2016 από τη mage, που θα τους διοχετεύσει εξίσου στο Βέλγιο και στην Αγγλία. Τα σχόλια των Ρώσων παικτών δύσκολα τα καταλαβαίνει ο Κωστής, όμως όταν είδε να επαινούν θερμώς τους Διαρρήκτες του, «χάρηκα σαν μικρό παιδί».
Είχαν για πολλά χρόνια στο συρτάρι ένα σπιρτόζικο παιχνίδι, το «Box in a box», οι 36χρονοι Βασίλης Κούρτης και Αλέξανδρος Χόντος, φίλοι από το Δημοτικό και πλέον νικητές στην κατηγορία καρτοπαιχνιδιού 2016. «Θα παίξετε… box σε λίγους μήνες», λένε με χαρά. Εχοντας αναπτερωμένο ηθικό, έχουν ήδη σχεδιάσει από κοινού άλλα τέσσερα παιχνίδια. Το παιχνίδι έχει πάνω τους ευεργετική επίδραση. «Οταν είμαι βαλαντωμένος, ζητάω από τον Αλέξανδρο να μιλήσουμε τηλεφωνικά για τους κανόνες του επόμενου παιχνιδιού», διηγείται ο Βασίλης, «όταν κλείνουμε, έχω γαληνέψει».
Η ιδέα για την καθιέρωση του διαγωνισμού «epitrapezio» γεννήθηκε από μια παρέα Ελλήνων gamers στην εμπορική έκθεση στο Εssen. «Ξεκινήσαμε το 2010, οπότε αναδείχθηκε το θρυλικό souvlaki wars», εξιστορεί ο Τάσος Γρηγοριάδης από την ιδρυτική ομάδα. Τα πρώτα χρόνια οι συμμετοχές ήταν 5 έως 8, εσχάτως έχουν φτάσει τις 40, με διαγωνιζόμενους από 18 ετών έως… 70. «Μέχρι το 2016 είχαν εκδοθεί 25 παιχνίδια, μέχρι το τέλος της χρονιάς θα φτάσουμε τα 30».
«Πόλεμος ιδεών»
Ο πήχυς ανεβαίνει, αλλά μπορεί να ανέβει κι άλλο, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Αργυρόπουλο της mage. «Λαμβάνει χώρα ένας πόλεμος ιδεών», ομολογεί, «οι δημιουργοί πρέπει να παίζουν συνεχώς παιχνίδια και να ενημερώνονται για τις νέες κυκλοφορίες διεθνώς». Στην Ελλάδα διατίθεται μεγάλη ποικιλία παιχνιδιών αξίας έως 20 ευρώ. «Για τα πιο σύνθετα και ακριβά ενδείκνυνται οι μεγάλες αγορές του εξωτερικού», εξηγεί ο ίδιος, «εκεί το επιτραπέζιο είναι μέρος του σχολικού προγράμματος και εν συνεχεία της κουλτούρας τους». «Δυνατοί» παίκτες είναι ΗΠΑ, Ρωσία, Πολωνία, Νότια Κορέα και Ιαπωνία. «Η Ν. Κορέα είναι δύσκολη αγορά, απαιτείται μέχρι έγκριση του υπουργείου, ότι κάθε παιχνίδι διαθέτει εκπαιδευτική πτυχή», καταλήγει.
Πηγή: kathimerini.gr