XΟΡΗΓΟΣ whitetip

Ο απόφοιτος Σταύρος Αναστασόπουλος για τα Αρχαία Ελληνικά.

Please log in or register to like posts.
News

Ο Σταύρος Χ. Αναστασόπουλος, απόφοιτος του 2010 από τη Λεόντειο στα Πατήσια και κάτοχος προπτυχιακού και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (τμήμα Φιλολογίας του ΕΚΠΑ), μόλις μας ενημέρωσε για την κυκλοφορία του νέου του βιβλίου με τίτλο Τα Αρχαία Ελληνικά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Πρόταση Διδασκαλίας Αγνώστου Κειμένου των εκδόσεων Πύρινος Κόσμος (Ιπποκράτους 16, Αθήνα).

Το βιβλίο προλογίζει ο αναπληρωτής καθηγητής αρχαίων ελληνικών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κύριος Ιωάννης Κωνσταντάκος.

Όπως ο ίδιος ο Στ. Αναστασόπουλος αναφέρει σε δημοσίευσή του στο Facebook: «… το συγγραφικό μου πόνημα δεν αποτελεί βολικό λυσάρι. Απευθύνεται, κατ’ αρχάς, σε συναδέλφους που διδάσκουν άγνωστο κείμενο στην Β’ και Γ’ Λυκείου, στους φοιτητές Φιλολογίας, καθώς και σε μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν στο τμήμα μας (όχι, φυσικά, πως δεν θα ωφεληθούν και όλοι, εν γένει, οι μαθητές).
Πού έγκειται η πρωτοτυπία μου όμως; 1) Στο ότι για πρώτη φορά, νομίζω, στην σύγχρονη βιβλιογραφία (σε θεματογραφία) παρουσιάζεται η εξελικτική πορεία της γλώσσας μας, από τον Σοφοκλή και τον Πλάτωνα, μέχρι τον Αίλιο Αριστείδη και τα χριστιανικά κείμενα των Ευαγγελίων. 2) Πιστεύω ακράδαντα πως ένα κείμενο δεν πρέπει να προσεγγίζεται μόνο γραμματικώς και συντακτικώς, αλλά και ερμηνευτικώς. Έτσι, σε κάθε ένα από τα 30 κείμενα υπάρχει ερμηνευτική προσέγγιση, υφολογικά και αισθητικά σχόλια, που συμβαδίζουν με την βήμα βήμα εξέταση τού αρχαίου εδαφίου. Μάλιστα, άρχισα να γράφω το βιβλίο μου, πολύ πριν το Υπουργείο ανακοινώσει την προσθήκη ερμηνευτικού ερωτήματος στο άγνωστο των πανελλαδικών. 3) Η ποικιλία και δυσκολία των ασκήσεων. Αντίστροφο κείμενο, καθ’ υπαγόρευσιν κείμενο, εδάφια στα οποία ζητείται η εύρεση τού συγγραφέα, ετυμολογικές ερωτήσεις κ.α. 4) Αναλυτική βιβλιογραφία στο τέλος, ελληνική και διεθνής. 5) Το συγγραφικό στυλ: το κείμενο έχει συνεχή ροή, εξετάζουμε τα πάντα, γιατί είναι κάτι δοτική αντικειμενική και γιατί δεν είναι κ.α. Παρόλο που δεν φιλοδοξώ το βιβλίο μου να ονομαστεί «ερμηνευτικό υπόμνημα», ο τρόπος συγγραφής θυμίζει αρκετά κάτι ανάλογο. 6) Εισαγωγικά κεφάλαια περί του πώς πρέπει να διδάσκει κάποιος τα αρχαία (κατά την γνώμη μου πάντοτε).
Εν συνόλω, επομένως, απευθύνομαι σε ανθρώπους που επιθυμούν να στοχαστούν και να διεισδύσουν στο αρχαίο κείμενο προσεγγίζοντάς το ερευνητικά και όχι αποκλειστικά μαθητικά. Επισημαίνω, φυσικά, ότι το βιβλίο ακολουθεί κατά γράμμα την προσωπική μου διδασκαλία. Είναι μεγάλη η ευθύνη μας απέναντι στους μαθητές – φοιτητές και οφείλουμε να τους εμπνεύσουμε.
Θα αναμένω τις εντυπώσεις σας, φίλοι μου!».

 

Η τοποθεσία του Πύρινου Κόσμου, όπου μπορείτε να αγοράσετε το βιβλίο.

Σου αρέσει αυτό το άρθρο, κανε μας like!

Please log in or register to like posts.