Skip to main content

Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Ελλάδα, ο μαθηματικός και ερευνητής Γιάννης Βλασσόπουλος είναι κάτοχος διδακτορικού στα Μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο Duke. Υπήρξε επισκέπτης συνεργάτης και καθηγητής σε ιδρύματα όπως το Erwin Schrodinger International Institute for Mathematical Physics στην Αυστρία, το Institute des Hautes Etudes Scientifiques στη Γαλλία και το Max Planck Institut fur Mathematik στη Γερμανία. Οι κύριοι τομείς ενδιαφέροντος και μελέτης του Βλασσόπουλου είναι οι χώροι Moduli των επιφανειών Riemann, η τυπική μη-ανταλλαγή γεωμετρίας, η θεωρία Gromov-Written, οι χώροι βρόχου, η συμμετρία καθρέφτη και η τοπολογική θεωρία χορδών. Το έργο του εκτείνεται πέρα ​​από τα μαθηματικά στη φυσική και την τέχνη.

Ο Γιάννης Βλασσόπουλος συζήτησε μαζί μας το ταξίδι που τον τράβηξε στον τομέα του, τα θεμελιώδη στοιχεία της έρευνάς του και μερικά συναρπαστικά καλλιτεχνικά έργα που συνδυάζει με τη μαθηματική του οπτική.

…ΑΠΟΛΑΥΣΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΟΤΙ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΥΣΤΙΚΗ ΒΑΘΙΑ ΓΝΩΣΗ ΝΑ ΚΡΥΒΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ ΟΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΤΕΛΕΙΑ ΜΑΖΙ ΑΝ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΨΗ. ΑΥΤΗ Η ΔΟΜΗ ΠΟΥ ΚΡΑΤΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΑΖΙ ΕΙΝΑΙ  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΜΟΡΦΗ…

 Τι ενέπνευσε για πρώτη φορά την αγάπη και το ενδιαφέρον σας για τα μαθηματικά;

Θυμάμαι ότι απολάμβανα τα μαθηματικά ήδη από την τελευταία χρονιά του δημοτικού σχολείου. Στη συνέχεια, αργότερα στο γυμνάσιο άρχισα να διαβάζω από μερικά από τα μαθηματικά βιβλία του πατέρα μου που είχε, καθώς ήταν μηχανικός.         

Υποθέτω ότι απολάμβανα την αίσθηση του μυστηρίου ότι υπήρχε κάποια μυστική βαθιά γνώση που κρύβεται στο παρασκήνιο, καθώς και την αίσθηση της συμμετρίας ότι τα πράγματα ταιριάζουν τέλεια αν τα δεις από τη σωστή οπτική γωνία. Υποθέτω ότι μου άρεσε επίσης το γεγονός ότι αυτή η δομή που κρατούσε τα πράγματα μαζί φαινόταν πραγματικά όμορφη.

 Πώς ήταν η εμπειρία σας από τη μελέτη των μαθηματικών στην Ελλάδα ως παιδί; Προκληθήκατε και γαλουχηθήκατε επαρκώς στο εκπαιδευτικό σύστημα εδώ;

Το να έχεις έναν καλό δάσκαλο είναι πολύ σημαντικό. Ο καθηγητής μου στα μαθηματικά στο τελευταίο έτος του γυμνασίου στη Λεόντειο  ήταν πολύ εμπνευσμένος και μου έδωσε μια γεύση από περισσότερα πράγματα από ό,τι στο επίσημο πρόγραμμα σπουδών. Στην περίπτωσή μου έμαθα επίσης πολλά από τον πατέρα μου στο γυμνάσιο, καθώς του άρεσε η κλασική γεωμετρία και η άλγεβρα και ανταγωνιζόμασταν προσπαθώντας να λύσουμε ασκήσεις από μερικά από τα βιβλία του. Στη συνέχεια, στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας είχα και μερικούς καλούς δασκάλους, αλλά δεν συνάντησα ανθρώπους να με συμβουλεύουν για τον τομέα προτίμησής μου που ήταν η γεωμετρία…

Μια πρόταση για τη μαθηματική δομή που υπολογίζεται από μεγάλα γλωσσικά μοντέλα

 

Maristes Runners…θα είμαστε μαζί τους.Πρόσωπα

Maristes Runners…θα είμαστε μαζί τους.

adminadminJuly 10, 2024
Θοδωρής Τσεκούρας ένας πολυβραβευμένος απόφοιτος στό χώρο της διαφήμισης

Θοδωρής Τσεκούρας ένας πολυβραβευμένος απόφοιτος στό χώρο της διαφήμισης

adminadminJuly 10, 2024
Παναγιώτης Χρυσοσπάθης…ο εισηγητής της σύγχρονης Χειρουργικής του Ανώτερου Πεπτικού στην ΕλλάδαΜνήμες

Παναγιώτης Χρυσοσπάθης…ο εισηγητής της σύγχρονης Χειρουργικής του Ανώτερου Πεπτικού στην Ελλάδα

Παναγιώτης ΜαμαλήςΠαναγιώτης ΜαμαλήςFebruary 2, 2025