Skip to main content

Ο νέος ιδιοκτήτης της δημοφιλούς αλυσίδας γυναικείας ένδυσης με τα 112 καταστήματα κατάφερε την τελευταία τετραετία να «γυρίσει» την εταιρεία που ταλαιπωρήθηκε στην κρίση, φτάνοντας μάλιστα τα τελευταία δύο χρόνια να σημειώνει ρεκόρ οικονομικών επιδόσεων.

Οι πιθανότητες ήταν κόντρα από την αρχή. Σε μια περίοδο τόσο αρνητική για την αγορά της ένδυσης όπως αυτή των τελευταίων ετών λόγω της πανδημίας, με τα καταστήματα να κλείνουν και την εφοδιαστική αλυσίδα να αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα, το στοίχημα ανάτασης της Pink Woman που έβαζε ο κ. Δημήτρης Ματεμτζής φάνταζε για πολλούς χαμένο. Τρία χρόνια μετά η εταιρεία όχι μόνο έχει γυρίσει, αλλά και κατάφερε να σημειώνει οικονομικές επιδόσεις-ρεκόρ λαμβάνοντας ώθηση για το απόλυτο comeback στην αγορά, που, όπως εξηγεί ο ίδιος στο «business stories»

…«Θεώρησα από την πρώτη στιγμή ότι ο σχεδιασμός μιας εταιρείας, ανεξάρτητα από το πλήγμα της πανδημίας που δυστυχώς κράτησε πολύ και είχε σημαντικές επιπτώσεις, δεν μπορεί να είναι αμυντικός. Παρά το ρίσκο δεν περιόρισα το πλάνο των αγορών προσδοκώντας το χρονικό σημείο στο οποίο θα άνοιγε η αγορά, όπως και συνέβη, έστω και με τον βηματισμό που έγινε μέσα στη διετία, προκειμένου να έχεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι αυτών που είτε λόγω ανάγκης είτε λόγω οικονομικής αδυναμίας ή επιχειρηματικής απόφασης προτίμησαν να έχουν το περιβάλλον των καταστημάτων τους με υφιστάμενο απόθεμα. Αρα τη χρονική στιγμή που οι περισσότεροι έκλειναν εγώ με την ομάδα του σχεδιασμού και των αγορών δουλεύαμε για το πλάνο των αγορών μετά από έξι μήνες σαν να μην υπήρχε πανδημία. Αυτό μπορεί να είχε μεγάλο ρίσκο, τελικά όμως στο αποτέλεσμα ήταν αυτό που έκανε και την ειδοποιό διαφορά.

…Επίσης, σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι σχέσεις εμπιστοσύνης με τους προμηθευτές μας. Δεν τους “αδειάσαμε” όταν όλοι έκοβαν τις παραγγελίες τους. Συνεχίσαμε κανονικά ζητώντας λίγη βοήθεια. Οπότε τους στηρίξαμε και τελικά στηριχτήκαμε οι ίδιοι και πατήσαμε γερά στα πόδια μας σχετικά γρήγορα για να γυρίσουμε σε ανοδική πορεία».
Από εκεί και έπειτα οι αναδιαρθρώσεις εντός του μοντέλου λειτουργίας της εταιρείας έπαιξαν σημαντικό ρόλο. «Σήμερα έχουμε 42 ιδιόκτητα καταστήματα επί συνόλου 112. Τα υπόλοιπα είναι franchise. Η πηγή των πωλήσεών μας είναι περίπου 45-55 υπέρ των franchise, όταν βέβαια προ ετών η αναλογία ήταν 20-80. Αυτή η στροφή προς τα ιδιόκτητα θα συνεχιστεί, καθώς έχουμε πάρει τη στρατηγική απόφαση να φτάσουμε σε ισορροπία ώστε να μπορούμε να κάνουμε πιο αποδοτική διαχείριση όλης της αλυσίδας μας κάθετα. Πιστεύω στο franchise, αλλά με σφιχτούς όρους και αυστηρή επιλογή των συνεργατών», σημειώνει ο κ. Ματεμτζής.