XΟΡΗΓΟΣ whitetip

Ο πρωτοπόρος της ρομποτικής, Ευάγγελος Γκιζελής.

Please log in or register to like posts.
News

Η Γκιζελής Α.Ε. είναι εταιρεία που ‘χει «ζήσει» αρκετούς Μάηδες. Στις δεκαετίες της παρουσίας της έχει επιτύχει να επεκταθεί σε περισσότερες από 55 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο απόφοιτός μας, Ευάγγελος Γκιζελής, ανήκει στη δεύτερη γενιά που δραστηριοποιήθηκε στους κόλπους της εταιρείας.

Δε στάθηκε, ωστόσο, σε όσα πήρε έτοιμα στα χέρια του, αλλά έκανε το βήμα παραπάνω, δημιουργώντας το 2011, κόντρα στην ύφεση, την Gizelis Robotics. Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο υπάρχον άρθρο, πατώντας ΕΔΩ.

Ακολουθεί η παράθεση αυτούσιου του σχετικού άρθρου, όπως αναρτήθηκε στο dealnews.gr:

Ο CEO Gizelis Robotics Ευαγ. Γκιζέλης μιλεί για το χθες, το σήμερα και το αύριο της εταιρίας

H Pομποτική είναι μονόδρομος για την επιβίωση των περισσότερων επιχειρήσεων

«Το μέλλον», έλεγε ο Αλβέρτος Αϊνστάιν, «έρχεται πολύ γρήγορα». Αυτό το μέλλον και τις απαιτήσεις που αλλάζουν ραγδαία, διέβλεψε έγκαιρα η επιχείρηση της οικογένειας Γκιζελή. Και έτσι, φέτος, που κλείνει τον μισό αιώνα ζωής της, η μοναδική στην Ελλάδα και μια από τις 15 στην Ευρώπη κατασκευαστική εταιρία μηχανημάτων επεξεργασίας μετάλλου, εδραιώνει τη θέση της διεθνώς, ως ένας κορυφαίος κατασκευαστής… ρομπότ!

Όσο περίεργο και αν φαίνεται, ένα μεγάλο μέρος των προϊόντων που δημιουργούνται από τη βαριά βιομηχανία της Ευρώπης (αυτοκίνητα, τρένα, ασανσέρ κ.α.) φτιάχνονται (και) από ελληνικά χέρια. Πρόκειται για τους ρομποτικούς βραχίονες και τις άλλες εφαρμογές που προμηθεύει, από το εργοστάσιό της στο Σχοιματάρι Βοιωτίας, η Gizelis Robotics. Πέρυσι, πούλησε περισσότερα από 200 μηχανήματα σε περισσότερες από 55 χώρες σε όλο τον κόσμο και για φέτος, το μέλλον προδιαγράφεται ακόμα πιο ευοίωνο.

«Μεγάλο βάρος έχει πέσει στις αγορές του εξωτερικού», λέει στη “DEAL”, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας και γιος του ιδρυτή της εταιρίας, Σταμάτη Γκιζελή, Ευάγγελος και εξηγεί: «Όπως αναμένεται από τα παγκόσμια στατιστικά, η αύξηση των ρομπότ θα είναι κατά 40% μεγαλύτερη κάθε χρόνο, σε διάστημα 5ετίας, αφού η ζήτησή τους είναι τεράστια. Μεγάλη αύξηση της αγοράς αναμένεται από την Ασία, καθώς οι παραγωγές είναι υψηλές ενώ το περιβάλλον είναι άκρως ανταγωνιστικό. Ειδικότερα για αυτές τις αγορές σχεδιάζουμε νέα ρομποτικά συστήματα τα οποία θα είναι ευέλικτα και πολύ προσιτά».

Ο ίδιος, εξηγεί πώς μια «παραδοσιακή», οικογενειακή επιχείρηση αποφάσισε να επεκταθεί σε έναν κλάδο υψηλής τεχνολογίας, όπως είναι αυτός της ρομποτικής και πώς ωφέλησε αυτή η απόφαση την εξέλιξή της. «Η επιχείρησή μας», λέει, «πάντα είχε ως ορόσημο την ανάπτυξη της ελληνικής βιομηχανίας και πάντοτε αποσκοπούσε στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών στην υπάρχουσα τεχνογνωσία. Η ρομποτική, εκτός του ότι είναι ο νεότερος κλάδος υψηλής τεχνολογίας προσφέρει ασύγκριτα πλεονεκτήματα σε όλες τις επιχειρήσεις που την χρησιμοποιούν. Επιπλέον είναι και ένας κλάδος που κεντρίζει το ενδιαφέρον και του δικού μας προσωπικού καθώς η αναζήτηση χρήσης του σε νέες εφαρμογές είναι μεγάλη. Έτσι οι εργαζόμενοι μας έχουν ένα επιπλέον κίνητρο, αφού συνεχώς βοηθούν επιχειρήσεις να βελτιώσουν την παραγωγή τους».

Για τη Gizelis Robotics, η αγορά του μετάλλου (συγκόλληση, μορφοποίηση κτλ) καθώς και των τροφίμων (παλετοποίηση, συσκευασία, διακίνηση) είναι και αυτή που φέρνει τα περισσότερα κέρδη. «Η ισχυρότερη αγορά και κλάδος γενικότερα όμως», λέει ο κ. Γκιζελής, «είναι η αυτοκινητοβιομηχανία που δυστυχώς η Ελλάδα δεν διαθέτει τέτοιες μονάδες. Ευελπιστούμε παρόλα αυτά στην ύπαρξη μια τέτοιας αγοράς στο μέλλον η οποία θα αποφέρει πολλαπλά οφέλη στην οικονομία».

Το αύριο

Όπως και να χει, όπως εξηγεί ο ίδιος, στο άμεσο μέλλον, για να επιβιώσει μια εταιρία δεν πρέπει να έχει μόνο μειωμένο κόστος αλλά και να διαθέτει προϊόντα υψηλής και σταθερής ποιότητας. Η μόνη λύση για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι η αυτοματοποίηση. «Δεν είναι τυχαίο που στο εξωτερικό μικρές επιχειρήσεις επενδύουν σε ρομποτικά συστήματα. Είναι η μόνη απάντηση σε μεγάλες μονάδες ή σε προϊόντα που προέρχονται από φθηνές αγορές όπως η Κίνα. Η αυτοματοποίηση και η ρομποτική είναι μονόδρομος για τις επιχειρήσεις του μέλλοντος.

Η εταιρία μας, διαθέτοντας υψηλή τεχνογνωσία, παρέχει στην βιομηχανία όχι μόνο τις λύσεις στα σημερινά προβλήματα αλλά και την δυνατότητα να εισέλθει στις παραγωγικές διαδικασίες του αύριο. Με την συνδρομή μας ευελπιστούμε στην ανάκαμψη της ελληνικής βιομηχανίας, κάτι που θα ωφελήσει συνολικά την ελληνική οικονομία».

Σημαίνει όμως αυτό ότι τα ρομπότ θα αφαιρέσουν θέσεις εργασίας; «Το ότι χάνονται θέσεις εργασίας με τα ρομπότ είναι μύθος αφού όπου χρησιμοποιούνται ρομπότ οι θέσεις εργασίας πάντοτε αυξάνονται. Οι βαριές και ανθυγιεινές δουλειές γίνονται πλέον από τα ρομπότ ενώ οι άνθρωποι είναι χειριστές σε αυτά. Τα ρομπότ, εξελίσσουν και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας», καταλήγει ο κ. Γκιζελής.

«Eμπόδιο η δυσπιστία στην ελληνική τεχνολογία»

Δεν είναι εύκολο για μια εταιρία από την Ελλάδα να δραστηριοποιείται σε έναν τόσο απαιτητικό τομέα, όπως η ρομποτική. Ο κ. Γκιζελής λέει στη “DEAL” ότι «το μοναδικό εμπόδιο που συναντάμε κάποιες φορές, είναι η δυσπιστία των ξένων υποψήφιων πελατών, καθώς είναι δύσκολο να συνδυάσουν τον κλάδο της ρομποτικής με την ελληνική τεχνογνωσία. Αυτό, καταφέρνουμε να το ξεπεράσουμε και να τους μεταπείσουμε, όταν τους καλούμε κι επισκέπτονται τις εγκαταστάσεις μας, όταν βλέπουν από μόνοι τους την ποιότητα στις ήδη υπάρχουσες εφαρμογές που έχουμε εγκαταστήσει σε άλλους πελάτες».

Και βέβαια, ο ίδιος, θεωρεί ότι θα έπρεπε να γίνουν αλλαγές στο ελληνικό γίγνεσθαι. «Για να μπορέσει μια χώρα να είναι ανταγωνιστική στις χώρες του εξωτερικού θα πρέπει να διαθέτει μια ισχυρή εσωτερική βιομηχανία.

Η Ελλάδα δεν χρειάζεται μόνο να εξάγει, αλλά να επενδύσει στην επικράτειά της. Μπορούμε να δώσουμε την ώθηση στην ελληνική οικονομία κάτι που είναι απαραίτητο σε πολλούς τομείς όπως είναι η ανεργία. Θεωρούμε αδιανόητο να επωφελούνται ως επί το πλείστον ξένες επιχειρήσεις και όχι εγχώριες. Όταν μπορέσουμε και καταφέρουμε να έχουμε μεγάλη παραγωγική διαδικασία, τότε θα μπορούν να μας αντιμετωπίζουν σαν μια ισχυρή αγορά».

Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε ποιους άρεσε το άρθρο;